Tuesday 4 November 2014

A sewing box for a friend

Gisteren bedacht ik me ineens dat ik nog een cadeautje nodig had voor een jarige vriendin. Op Heather's blog had ik een leuke naaidoos voorbij zien komen
en aangezien ik geen zin had in poetsen ben ik lekker aan de slag gegaan!

Yesterday I suddenly realised I needed a present for a friend's birthday
On Heather's blog I had seen a pretty sewing box and I thought to give it a try!



Na een paar aanpassingen op het originele ontwerp ben ik aan de slag gegaan.
Omdat de deksel kan uitklappen is het in elkaar zetten van alle elementen een klein beetje anders. Gelukkig wist ik dat mijn vriendin geen moeite zou hebben om een prototype van deze multi-functionele naaidoos te krijgen van mij!

After some adjustments to the original design I went ahead.
Because the lid can expand, putting together all elements
is a bit different than usual. 
Lucky me, I knew my friend wouldn't mind to receive this prototype 
of a multi-functional sewing box


In de deksel zit een snijmat verstopt
en ook een stukje schuurpapier en batting om stukjes stof op te leggen
 
Inside the lid there is a cutting board,a piece of sandpaper 
and a piece of batting as a design place for blocks to be made


 Een bijpassend speldenkussentje om het geheel helemaal af te maken
Een handige doos om mee te nemen naar de volgende quilt-bee of mee op vakantie!

A matching pincushion to finish it up 
this all-in-one sewing box to take with you to the next sewing bee 
or a weekend away


En mijn vriendin? Die was helemaal verrast met deze leuke handige doos!
And my friend? She is very happy with her new sewing box!


Groetjes, Hilde

6 comments:

  1. piep oh wat heb je toch prachtontwerpen, deze is er weer eentje van, ik koester het mijne dat ik ooit bij je won nog altijd knuf

    ReplyDelete
  2. Heel mooi geworden. Toch een passend snijmatje gevonden?

    ReplyDelete
  3. Very nice Hilde. And I love the pin cushion.

    ReplyDelete
  4. supermooi Hilde, en handig! Ook mooi van Kaffe Fassett stofjes:) je hoort nog van me:)

    ReplyDelete
  5. Ik kan me levendig voorstellen dat ze daar blij mee was. Het is een hele bijzondere naaidoos geworden.

    ReplyDelete
  6. I love the fabric you used on this beautifully made box. Well done on getting it all together and I hope your friend get lots of use out of it.

    ReplyDelete

Thanks for coming by! I love to hear your comments!